Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Witte Veder
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 Februari 2012, 11:10
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0) Gecko/20100101 Firefox/10.0

Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Witte Veder » 7 Februari 2012, 11:26

Hallo,

Sinds enkele dagen kan ik geen email meer verzenden met Thunderbird. De melding die ik krijg is dat de smtp-server de verbinding verbreekt. Volgens Zeelandnet ligt het aan Thunderbird. Als ik via Zeelandnet mail werk kan ik wel verzenden.

Ik heb thunderbird al compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat heeft niet geholpen. Wie kan er hulp bieden.

Witte Veder
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 Februari 2012, 11:10
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0) Gecko/20100101 Firefox/10.0

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Witte Veder » 9 Februari 2012, 13:36

Opgelost! : Op een ander forum de oplossing gevonden: in de instellingen van de uitgaande server (smtp) de verbindingsbeveiliging op "geen" gezet.

Witte Veder
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 Februari 2012, 11:10
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0) Gecko/20100101 Firefox/10.0

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Witte Veder » 11 Februari 2012, 13:23

Wat is dit voor raar probleem? :( Nu kan ik ineens weer geen mails verzenden! Ik heb niets veranderd aan de instellingen sinds de laatste keer. En nu krijg ik weer de foutmelding: Verzenden van bericht mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden omdat de verbinding met de SMTP-server smtp.zeelandnet.nl werd verbroken in het midden van de transactie. Probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.

Wie weet er raad? Ik begin er een beetje moedeloos van te worden! Graag reactie bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3248
Lid geworden op: 28 November 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0) Gecko/20100101 Firefox/10.0

Re: Verzenden e-mail lukt niet met Thunderbird, ontvangen we

Berichtdoor Pettic » 11 Februari 2012, 15:06

Ik denk in de richting van een oorzaak buiten Thunderbird om. Het zou zo maar kunnen dat je anti-virusprogramma de boel blokkeert. Zet het controleren maar eens uit.
Controleer eens bij Extra > Opties > Geavanceerd > Netwerk en schijfruimte of bij Verbinding 'Geen proxy' staat. Zo niet, pas dat dan aan.
Problemen met het verzenden hebben meestal te maken met onjuiste instellingen van de uitgaande server.
Windows (64); Firefox; Thunderbird

Witte Veder
Berichten: 7
Lid geworden op: 7 Februari 2012, 11:10
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0) Gecko/20100101 Firefox/10.0

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Witte Veder » 11 Februari 2012, 18:04

Dank je Pettic,

Gedaan wat je hebt voorgesteld. Het lag aan de uitgaande server door ssl/tls te kiezen veranderde de poort naar 465. Nu werkt het weer! Gelukkig.

sjakie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 Februari 2012, 13:33
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20100101 Firefox/10.0.2

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor sjakie » 18 Februari 2012, 13:37

Hier precies hetzelfde maar krijg het niet opgelost. Ook zeelandnet.

Is gekomen na update thunderbird. Kan wel met outlook gewoon verzenden. Volgens mij staat alles goed maar blijf deze melding krijgen. Iemand die me kan helpen?

Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1311
Lid geworden op: 7 Oktober 2003, 16:58
Locatie: Haarlem
Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux i686; rv:11.0) Gecko/20100101 Firefox/11.0

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Mad Maks » 19 Februari 2012, 8:19

sjakie schreef:Hier precies hetzelfde maar krijg het niet opgelost. Ook zeelandnet.

Is gekomen na update thunderbird. Kan wel met outlook gewoon verzenden. Volgens mij staat alles goed maar blijf deze melding krijgen. Iemand die me kan helpen?


staat alles ingesteld zoals beschreven in dit document http://www.zeelandnet.nl/klantenservice ... erbird.pdf ?

sjakie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 Februari 2012, 13:33
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20100101 Firefox/10.0.2

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor sjakie » 19 Februari 2012, 10:34

dag Maks,
voor de goede orde: ik maak geen gebruik van een Zeelandnetaccount, wel van Zeelandnet als provider. Ik weet niet of dat uitmaakt met betrekking tot je post.

Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1311
Lid geworden op: 7 Oktober 2003, 16:58
Locatie: Haarlem
Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux i686; rv:11.0) Gecko/20100101 Firefox/11.0

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Mad Maks » 19 Februari 2012, 15:48

Dan zal je iets duidelijker moeten zijn, welke e-mailprovider gebruik je, hoe staat thunderbird ingesteld, wat is de foutmelding, gebruik je een firewall etc?

sjakie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 Februari 2012, 13:33
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20100101 Firefox/10.0.2

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor sjakie » 19 Februari 2012, 17:33

Foutmelding is ' Het bericht kon niet worden verzonden omdat de verbinding met de SMTP-server smtp.zeelandnet.nl werd verbroken in het midden van de transactie. Probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder"

Geen firewall, en maak contact met een emailaccount van webmail van prezent (is een emailadres gemaakt voor mijn bedrijf).

sjakie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 Februari 2012, 13:33
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20100101 Firefox/10.0.2

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor sjakie » 19 Februari 2012, 20:14

aha,
de verbindingsbeveiliging staat nu op 'geen' en hij doet het weer. Maar of dit handig is...

Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3248
Lid geworden op: 28 November 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20100101 Firefox/10.0.2

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Pettic » 19 Februari 2012, 21:49

Het valt me op dat je eerst schrijft geen gebruik te maken van een Zeelandnet-account, maar verderop maak je melding van smtp.zeelandnet.nl. Dat betekent dat je dus wél er gebruik van maakt. De tips die je eerder waren gegeven kloppen dus wél.

Voor de beveiliging van je verbinding ben je afhankelijk van je provider, in jouw geval dus van Zeelandnet.
Windows (64); Firefox; Thunderbird

sjakie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 Februari 2012, 13:33
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0.1) Gecko/20100101 Firefox/9.0.1

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor sjakie » 20 Februari 2012, 9:28

Dat pettic,
ik druk me waarschijnlijk onhandig uit vanwege te weinig kennis. Ik bedoelde dat ik wel internet heb van Zeelandnet, maar geen gebruik maak van hun emaildiensten.

maar inmiddels is mijn probleem dus opgelost. ik ken thunderbird niet zo goed maar ik zocht een client die ik op meerdere locaties vanaf de laptop kan gebruiken voor mijn bedrijfsemail.

Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3248
Lid geworden op: 28 November 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20100101 Firefox/10.0.2

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Pettic » 20 Februari 2012, 17:46

Ik wil absoluut niet doordrammen, maar door de vermelding van smtp.zeelandnet.nl maak je voor het verzenden van berichten dus wél degelijk gebruik van het e-mailaccount bij Zeelandnet. Als je een andere provider hebt dien je misschien ook de uitgaande server aan te passen.
Windows (64); Firefox; Thunderbird

Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1311
Lid geworden op: 7 Oktober 2003, 16:58
Locatie: Haarlem
Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux i686; rv:11.0) Gecko/20100101 Firefox/11.0

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Berichtdoor Mad Maks » 20 Februari 2012, 18:44

Pettic schreef:Ik wil absoluut niet doordrammen, maar door de vermelding van smtp.zeelandnet.nl maak je voor het verzenden van berichten dus wél degelijk gebruik van het e-mailaccount bij Zeelandnet. Als je een andere provider hebt dien je misschien ook de uitgaande server aan te passen.


Dat is niet per se waar, ik gebruik bijvoorbeeld de smtp server van planet ook voor mijn andere e-mailaccounts. zou ik besluiten mijn planet mail niet meer te gebruiken kan ik de smtp server nog gewoon gebruiken zolang ik op het planet netwerk zit.

sjakkie heeft blijkbaar een internet abbo bij zeelandnet maar maakt geen gebruik van de bijgeleverde e-mailadres. hij heeft een adres van zijn bedrijf en vaak wordt geadviseerd om de uitgaande server van je netwerk waarop je aangesloten te gebruiken.


Terug naar “Mozilla Thunderbird”