Junk Mail in Seamonkey

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104 SeaMonkey/2.0.2

Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 21 Januari 2010, 20:02

In Seamonkey kun je Junk Mail detecteren. Het is mij echter niet duidelijk hoe ik dit precies moet instellen. Ik begrijp dat Seamonkey eerst moet leren wat Junk Mail is en wat niet. Maar ik heb al diverse keren steeds terugkerende berichten gemarkeerd als Junk Mail maar ze blijven steeds terugkomen in mijn In-box. Hoeland duurt het voordat het Seamonkey geleerd heeft wat Junk is en wat niet?
Is er ergens een Nederlandse beschrijving die direct verwijst naar de In-box?

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl-NL; rv:1.9.3a1pre) Gecko/20100121 Firefox/3.7a1pre (Slackware)

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor adri » 22 Januari 2010, 0:04

Misschien is je spamfilter om één of andere reden "vervuild".
Je zou de Trainingsgegevens eens kunnen herinitialiseren.
Zie afbeelding.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
Afbeelding

ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104 SeaMonkey/2.0.2

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 22 Januari 2010, 15:51

Ik gebruik het Ongewenste Bericht filter nog maar sinds kort, dus ik denk dat van vervuiling nog geen sprake kan zijn. Maar ik heb de instellingen nu precies gezet zoals in het voorbeeld en heb de Trainingsgegevens opnieuw geinitialiseerd.
Dus even afwachten.

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl-NL; rv:1.9.3a1pre) Gecko/20100122 Firefox/3.7a1pre (Slackware)

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor adri » 22 Januari 2010, 22:20

Ja, kijk het even aan en als het na verloop van korte tijd toch niet goed werkt, laat dan even weten.
Afbeelding

ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104 SeaMonkey/2.0.2

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 27 Januari 2010, 13:33

Nou daar ben ik weer. Het betreffende SPAM bericht verscheen weer in mijn mailbox en werd dus NIET gemarkeerd en/of verwijderd door het Spam filter.

Het betreft een VIAGRA bericht afkomstig uit Canada. Meer weet ik uiteraard niet, anders zou ik het bericht moeten openen om meer aan de weet te komen.
Mijn instellingen staan exact zoals eerder in deze post aangegeven.

Ik heb overigens wel gezien dat er in het logboek al meerdere berichten staan met dezelfde strekking en ik denk van dezelfde afzender, hoewel er steeds een ander adres bij staat. Desalniettemin is er toch weer zo'n bericht doorgekomen.

Wat nu te doen?

ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104 SeaMonkey/2.0.2

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 27 Januari 2010, 13:40

Toch nog wat extra. Ik merk nu dat als ik een bericht open er een message boven in het beeld komt waar staat:
'Seamonkey denkt dat dit een ongewenst bericht is ..... ' Dit was mij nog niet eerder opgevallen. Overigens zit bij dit bericht dan wel een knop om aan tegevendat het 'GÉÉN ongewenst bericht is, maar geen knop om aan te geven dat het 'WEL' een ongewenst bericht is.

Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3352
Lid geworden op: 28 November 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221 Firefox/3.5.7

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor Pettic » 27 Januari 2010, 19:05

Je kunt daar de toets J voor gebruiken of menu Bericht>Markeren Als>(on)gewenst bericht.
Windows (64); Firefox; Thunderbird

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl-NL; rv:1.9.3a1pre) Gecko/20100126 Firefox/3.7a1pre (Slackware)

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor adri » 27 Januari 2010, 22:12

Of rechtsklikken op het bericht en dan markeren als gewenst (of ongewenst).
Afbeelding

ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.0.30729; .NET CLR 3.5.3072

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 27 Januari 2010, 23:12

De laatste 2 antwoorden zijn wel interressant, mar hoe voorkom ik nu dat die ongewenste berichten steeds in mijn mailbox zitten?
Specifiek dat bericht over Viagra uit Canada. Dat schijnt steeds door het Spam filter gemist te worden.
Wat doe ik daar tegen?

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl-NL; rv:1.9.3a1pre) Gecko/20100126 Firefox/3.7a1pre (Slackware)

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor adri » 27 Januari 2010, 23:28

Je kunt een extern spamfilter gebruiken dat spam al gelijk van de server verwijdert (daar zitten overigens ook nadelen aan --> ten onrechte als spam herkende mail :!: ). De meeste providers hebben wel zo'n extern spamfilter (doorgaans niet gratis) en er zijn ook diverse gratis anti-spamprogjes te vinden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet zo dol op ben...

Overigens, zodra je dat bericht als ongewenst markeert, dan zal het de volgende keer toch niet meer binnenkomen (als het goed is)?
Afbeelding

ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104 SeaMonkey/2.0.2

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 30 Januari 2010, 17:37

Nou ik heb al een gratis Spamfilter geprobeert, maar dat werkte helemaal niet. Waarschijnlijk werken veel van die dingen niet met Seamonkey.
En, ja, ik dacht ook dat als ik een bericht eenmaal aanmerk als ongewenst, dat het de volgende keer niet meer in m'n in-box verschijnt. Maar dat geldt kennelijk niet voor alle Spam. Ik heb er tenslotte een die komt iedere keer weer terug. En daar wordt ik een beetje ziek van. :?

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl-NL; rv:1.9.3a1pre) Gecko/20100130 Firefox/3.7a1pre (Slackware)

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor adri » 30 Januari 2010, 23:15

ewkeuris schreef:Nou ik heb al een gratis Spamfilter geprobeert, maar dat werkte helemaal niet. Waarschijnlijk werken veel van die dingen niet met Seamonkey.

Dat heeft niks met SeaMonkey te maken, die externe spamfilters staan daar helemaal los van. Feit is wel dat ze vaak niet zo erg goed werken en weinig tot niks toevoegen aan het bestaande filter van Thunderbird of SeaMonkey (voor GMail met z'n spamfilter wil ik hier wél een uitzondering maken ;) ).
ewkeuris schreef:En, ja, ik dacht ook dat als ik een bericht eenmaal aanmerk als ongewenst, dat het de volgende keer niet meer in m'n in-box verschijnt. Maar dat geldt kennelijk niet voor alle Spam. Ik heb er tenslotte een die komt iedere keer weer terug. En daar wordt ik een beetje ziek van. :?

Ik heb werkelijk geen idee, hier werkt het wel goed.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je het bestand training.dat eens uit je profiel verwijdert (terwijl SeaMonkey afgesloten is!) en als dat niet helpt, het eens met een nieuw profiel probeert. Ik geef meteen toe dat het een zwaktebod is... :oops:
Afbeelding

ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104 SeaMonkey/2.0.2

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 6 Februari 2010, 12:19

Daar ben ik weer. Ik heb het advies gevolgd en heb het bestand 'Training.dat' uit het profiel verwijdert en het lijkt er nu op dat een en ander werkt zoals het bedoelt is.
Als ik in de map 'Ongewenst' kijk dan zie ik dat daar berichten in staan die vandaag zijn binnen gekomen en die ik zelf NIET heb verwijdert. Dus prima.
Ik kijk het nog even aan, maar tot zover bedankt voor de tips.
Als ik weer problemen krijg dan kom ik wel weer.

Probleem gesloten.

ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 December 2006, 13:34
Locatie: Leiden
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104 SeaMonkey/2.0.2

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor ewkeuris » 11 Februari 2010, 10:17

Ten slotte nog een laatste update.
Het werkt nu. Nadat ik het bestand 'Training.dat' heb verwijderd worden de door mij met 'ongewenst' gemerkte berichten direct uit de in-box verwijderd.
Ik zie het zelfs gebeuren.

Dus hartelijk dank voor de gegeven tips.

Probleem is nu echt gesloten.

chal3oye
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 Januari 2014, 9:44
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/32.0.1700.76 Safari/537.36

Re: Junk Mail in Seamonkey

Berichtdoor chal3oye » 28 Januari 2014, 9:53

ik dacht ook dat als ik een bericht eenmaal aanmerk als ongewenst, dat het de volgende keer niet meer in m'n in-box verschijnt. Maar dat geldt kennelijk niet voor alle Spam. Ik heb er tenslotte een die komt iedere keer weer terug. En daar wordt ik een beetje ziek van. :?


Terug naar “Mozilla Suite/SeaMonkey”