sjabloon in Nvu

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
marga

sjabloon in Nvu

Berichtdoor marga » 5 November 2005, 7:00

Goede morgen allemaal,
Ik heb een eenvoudig sjabloon aangemaakt als test. Tekst wit, achtergrond blauw. Opgeslagen als test.mtz. Eventueel hier te downloaden: http://www.oudje.nl/forum/test1.zip
Dan maak ik een nieuwe pagina met dat sjabloon.
Ziet er goed uit.
Maar: zodra ik tekst intyp kan ik die niet meer selecteren om hem eventueel te wijzigen.
Weet iemand hoe dat kan...???
Doe ik ergens iets fout...
Of moet ik iets doen met Bewerkbare gebieden... ?? Dat begrijp ik niet goed, dus had ik overgeslagen bij het aanmaken van het sjabloon.
Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken (of minder dom... :? )
www.seniorwebzwolle.nl

nirwana
Beheerder

Berichtdoor nirwana » 5 November 2005, 15:26

Wat jij beschrijft is wel heel vreemd (en ik kan het inderdaad reproduceren met Nvu en jouw sjabloon). Op het moment dat ik er een nieuwe pagina op baseer dan kan ik wel tekst typen, maar vervolgens niet meer gewoon selecteren.
Als ik vervolgens de pagina loskoppel van het sjabloon (via het menu Bewerken), dan kan ik die tekst wel weer gewoon selecteren.

Uberhaupt begrijp ik niet waarom de pagina dan niet standaard wordt losgekoppeld van het sjabloon. Op dit moment heeft het namelijk weinig toevoegde waarde om de pagina aan het sjabloon gekoppeld te laten zijn. Als je het sjabloon bijwerkt, dan wordt de pagina toch niet automatisch daarmee bijgewerkt. Voorlopig lijkt mij de beste optie om de zojuist aangemaakte pagina expliciet van het sjabloon los te koppelen, maar ik vind het een wat vreemde gang van zaken dat dit daarmee te maken heeft.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”