NVU 0.7 nl-NL is uit!

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
Gert-Paul

NVU 0.7 nl-NL is uit!

Berichtdoor Gert-Paul » 9 Januari 2005, 14:38

Ik heb net het taalpakket voor Nvu 0.7 afgerond. Suggesties ed zijn allemaal welkom zodat ik dit taalpakket nog kan verbeteren en ook in de echte versies mee kan nemen.

Waar je op moet letten:
- Nvu zal gelijk Nederland zijn. Dit hoort eigenlijk niet.
- Bij het verwijderen van het taalpakket zou je Nvu waarschijnlijk helemaal stuk maken (bij het Duitse taalpakket gebeurde dat iig)
- Links in de help werken niet helemaal goed
- Niet alle teksten zijn vertaald.

Al deze problemen liggen niet aan het taalpakket, maar aan Nvu zelf. Ik kan daar zo niets aan doen. Voor de uiteindelijke versie zal ik de code van Nvu wel zo aanpassen dat wel alle teksten te vertalen zijn.

Het taalpakket is trouwens te downloaden van deze locatie. Na het opslaan op de harde schijf kun je via Tools > Extensions > Install het taalpakket installeren.
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 12 Januari 2005, 22:47, 3 keer totaal gewijzigd.

vulture

Berichtdoor vulture » 9 Januari 2005, 15:09

dank je voor de snelle vertaling.
Ik werk nu met 0.6 NL. Moet ik 0.7 helemaal opnieuw installeren (dan ben ik denk ik al mijn instellingen kwijt) of kan ik upgraden?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 9 Januari 2005, 15:20

aasgier schreef:dank je voor de snelle vertaling.
Ik werk nu met 0.6 NL. Moet ik 0.7 helemaal opnieuw installeren (dan ben ik denk ik al mijn instellingen kwijt) of kan ik upgraden?

Je kunt denk ik beter eerst de oude versie kunt verwijderen en daarna de nieuwe installeren. Je instellingen worden (net als bij Firefox en Thunderbird) op een andere locatie bewaard.

Ik heb net ook even een extra tekst ingevoerd, zodat je geen foutmelding zult krijgen bij het gebruik van een profiel met Nvu 0.6-NL. Ik had daar namelijk een bestand veranderd zodat de titel van de Sitebeheerder nog goed te zien zou zijn.

vulture

Berichtdoor vulture » 9 Januari 2005, 15:29

Je instellingen worden (net als bij Firefox en Thunderbird) op een andere locatie bewaard.
Hoe krijg ik mijn oude instellingen dan in mijn nieuwe versie? Welke bestandjes moet ik kopieeren ?

nirwana
Beheerder

Berichtdoor nirwana » 9 Januari 2005, 15:33

aasgier schreef:Hoe krijg ik mijn oude instellingen dan in mijn nieuwe versie? Welke bestandjes moet ik kopieeren ?
Niet over nadenken... Gewoon de nieuwe versie van Nvu opstarten. Die ziet dan jouw Nvu0.6-profiel staan en laadt dat in.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 9 Januari 2005, 15:35

aasgier schreef:
Je instellingen worden (net als bij Firefox en Thunderbird) op een andere locatie bewaard.
Hoe krijg ik mijn oude instellingen dan in mijn nieuwe versie? Welke bestandjes moet ik kopieeren ?

Je hoeft helemaal niets te doen. Net als bij Firefox of Thunderbird leest Nvu ze in je ApplicationData/Nvu. Daar blijven ze gewoon staan. Als je dus Nvu-NL verwijdert en NVU0.7-En installeert kun je daarna het taalpakket installeren en heb je Nvu 0.7 in het Nederlands met al je instellingen..

vulture

Berichtdoor vulture » 9 Januari 2005, 15:35

nirwana schreef:
aasgier schreef:Hoe krijg ik mijn oude instellingen dan in mijn nieuwe versie? Welke bestandjes moet ik kopieeren ?
Niet over nadenken... Gewoon de nieuwe versie van Nvu opstarten. Die ziet dan jouw Nvu0.6-profiel staan en laadt dat in.
Dat heeft tie echter niet gedaan voor mijn publicatie instellingen. Alles is leeg! :(

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 9 Januari 2005, 15:38

aasgier schreef:
nirwana schreef:
Dat heeft tie echter niet gedaan voor mijn publicatie instellingen. Alles is leeg! :(

Wat krijg je te zien? Een groot grijs vlak? In dat geval zijn je instellingen volgensmij nog niet weg.

Misschien heb je in dat geval nog een oud taalpakket. In het laatste heb ik nog snel een tekst toegevoegd zodat alles waarschijnlijk wel goed moet werken.. Probeer dus eens het taalpakket nog eens te downloaden en dan opnieuw te installeren over de oude heen.

vulture

Berichtdoor vulture » 9 Januari 2005, 15:47

Wat krijg je te zien? Een groot grijs vlak?
NVu is wel in het nederlands. Alleen bij mijn publicatie instellingen waren alle velden leeg. Ik heb de info maar weer even opgezocht en handmatig ingevuld. Ik kreeg de eertse keer bij het opstarten van NVU 2 foutmeldingen iets met exeption of zoiets. Nu krijg ik deze foutmelding niet meer bij het opstarten. Dus het werkt allemaal weer :D

nirwana
Beheerder

Berichtdoor nirwana » 9 Januari 2005, 15:53

Ik heb net het taalpakket in Nvu 0.70 (+ de PHP-ondersteuning) geinstalleerd en ondervond daarbij geen problemen (behalve dan enkele foutjes in het taalpakket die er nu alweer uit zijn gehaald). Mijn 0.6-profiel werd netjes gebruikt... ook bij de Publicatie-instellingen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

FFuser

Berichtdoor FFuser » 9 Januari 2005, 16:36

nirwana schreef: Nvu 0.70 (+ de PHP-ondersteuning)

Waar heb je die vandaan gehaald (PHP ondersteuning)? van de nigly windows installer?
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 9 Januari 2005, 16:47

FFuser schreef:Waar heb je die vandaan gehaald (PHP ondersteuning)? van de nigly windows installer?

Dat lijkt me wel en die is er idd niet voor Linux. Dus even geduld hebben totdat de eerste nightly voor Linux uitkomt..

De veranderingen zitten volgensmij erg diep in de code, dus een aantal jar's vervangen door die van Windows zal niet helpen.

sc00zy

Berichtdoor sc00zy » 9 Januari 2005, 17:29

Krijgt Nvu PHP ondersteuning? Te gek! :D

nirwana
Beheerder

Berichtdoor nirwana » 9 Januari 2005, 20:37

De heren gaan mij toch niet vertellen dat ze het nieuws op de voorpagina van MozBrowser niet volgen ?!? http://www.mozbrowser.nl/node/view/1364
Met vriendelijke groet,

Martijn

sc00zy

Berichtdoor sc00zy » 9 Januari 2005, 21:27

nirwana schreef:De heren gaan mij toch niet vertellen dat ze het nieuws op de voorpagina van MozBrowser niet volgen ?!? http://www.mozbrowser.nl/node/view/1364

:oops: Dat zag ik later pas...

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”