NVU 0.60NL is uit!

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
Anne

Berichtdoor Anne » 22 December 2004, 10:25

Tutorials gebruiken volgens mij ook gewoon de algemeen geldende termen van de CSS specificatie. Maar het maakt me opzich niet zo heel veel uit. Ik zou zeggen dat je gewoon een methode kiest, doorvoert en daarna is om wat feedback vraagt.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 24 December 2004, 23:05

Een nieuwe testversie is beschikbaar op http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/NVU/nvu ... r-full.exe . Linux versie hoop ik ook zo te hebben..

Nu is de help helemaal vertaald, dus graag commentaar daarover. Verder is dit dus een echte RC build. Ik hoop op een final op maandag.

Hierin zijn alle opmerkingen van aasgier/Martijn verwerkt.
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 25 December 2004, 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.

vulture

Berichtdoor vulture » 25 December 2004, 9:15

Wilde de nieuwe testversie downloaden maar :
Not Found
The requested URL /e.vd.beek/NVU/nvu-0.60rc-nl-win32-installer-full.exe. was not found on this server.

Apache/1.3.26 Server at home.hccnet.nl Port 80

Ging niet
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 25 December 2004, 9:39

aasgier schreef:Wilde de nieuwe testversie downloaden maar :
Not Found
The requested URL /e.vd.beek/NVU/nvu-0.60rc-nl-win32-installer-full.exe. was not found on this server.

Apache/1.3.26 Server at home.hccnet.nl Port 80

Ging niet

Punt te veel.. :oops:

Probeer het nu nog eens!

vulture

Berichtdoor vulture » 25 December 2004, 9:42

Nu lukt het wel. Thanks

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 25 December 2004, 16:38

Als het allemaal goed gaat met CVS (het is eventjes wennen) dan moeten in de loop van de dag/avond op http://downloads.mozdev.org/mozillanl/NVU-NL/test een linux en een windows rcversie te downloaden zijn. Houd die map dus goed in de gaten!
Als ik merk dat ze er in staan zal ik het hier ook melden.

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 25 December 2004, 21:41

De Linux versie is nu iig beschikbaar vanaf http://downloads.mozdev.org/mozillanl/NVU-NL/test/latest-linux.tar.gz.

De Windows versie zal ook wel snel volgen, maar die staat tenminste ook op de HCCserver. Wat mij betreft wordt bovenstaande URL trouwens de URL voor de laatste Linux (en Windows) testversie.

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 26 December 2004, 22:35

Straks moet vanaf http://downloads.mozdev.org/mozillanl/N ... r-full.exe de echte Windows versie te downloaden zijn. Heb wel even geduld, want het gaat nooit echt snel..

Verder, zoals ik ook op de voorpagina van mozbrowser geplaatst heb, wil ik ook mensen vragen de Linux versie nog te testen. Dit is nog niet gebeurd..

Daarnaast zou het ook fijn zijn als mensen die een Mac hebben en mee willen helpen zich willen melden. Dan zou er ook een Nederlandse versie voor Mac OS X kunnen verschijnen.

vulture

Berichtdoor vulture » 27 December 2004, 18:47

In Firefox en in Thunderbird ga je via
> Extra
> Opties
naar je algemene instellingen

In NVU doe je dat via
> Extra
> Voorkeuren
Kan dit gelijkgetrokken worden?

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 27 December 2004, 19:03

aasgier schreef:In Firefox en in Thunderbird ga je via
> Extra
> Opties
naar je algemene instellingen

In NVU doe je dat via
> Extra
> Voorkeuren
Kan dit gelijkgetrokken worden?

Het verschil is dat in Firefox en Thunderbird 'Options' gebruikt wordt voor Windows (en Preferences voor Linux) in de Engelse versie, in Nvu is dit 'Preferences' voor alle platformen.
Ik heb nu net 0.6 vrijgegeven, maar misschien is het wel een idee om het voor Windows options te maken. Ik zal er over nadenken, omdat het ook vervelend is als de naamgeving verschillend is tussen verschillende besturingssystemen.

nirwana
Beheerder

Berichtdoor nirwana » 27 December 2004, 21:06

Gert-Paul schreef:Ik heb nu net 0.6 vrijgegeven, maar misschien is het wel een idee om het voor Windows options te maken. Ik zal er over nadenken, omdat het ook vervelend is als de naamgeving verschillend is tussen verschillende besturingssystemen.
Ik ben ervoor om het zoveel mogelijk gelijk te trekken. Het is inderdaad lastig dat het in Linux onder het Edit-menu zit en in Windows onder Tools.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”