Imappen leeg?!

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds. Zie ook de Nederlandstalige Thunderbird Help-pagina's voor handige Thunderbird-tips.
pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 Februari 2006, 16:46

Imappen leeg?!

Berichtdoor pbierman » 5 Februari 2006, 16:53

In Thunderbird versie 1.5 NL zit een grote bug.
Het kan namelijk voorkomen dat je al je imappen ineens leeg zijn wanneer je gaat controleren op nieuwe berichten.

Dit overkwam een klant van me en was daar niet blij mee.
We hebben onze server onderzocht en konden in geen enkele logfile iets terugvinden.

Later gebeurde hetzelfde weer, zelfs toen was deze niet ingelogd.
Na een andere email client te hebben geinstalleerd en alle bestanden van de 1.5 NL versie verwijderd te hebben is het probleem weg.

Na zoeken zijn we tot de conclusie gekomen dat het wel een bug moet zijn.
Bij deze bent u alvast gewaarschuwd voor het gebruik van IMAP met thunderbird 1.5 NL

Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 Oktober 2003, 15:11

Berichtdoor pw1 » 5 Februari 2006, 20:44

Er is mij iets nog niet helemaal duidelijk. Verdwijnen de berichten ook vanaf de IMAP-server of enkel van de lokale schijf? Als ze ook van de server verdwijnen en hier is niets van in de server-logs terug te vinden, dan zijn er denk ik twee mogelijkheden: een ernstige bug in de IMAP-server, of de berichten zijn helemaal niet verdwenen. Worden wel alle berichten weergegeven? Zorg dat > Beeld > Berichten op "Alle" staat.

Ik gebruik al een aantal jaar Thunderbird in combinatie met IMAP en heb dit nog nooit gehad. Het is dus geen structureel probleem.

Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3831
Lid geworden op: 15 Oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België

Berichtdoor ByteWarrior » 5 Februari 2006, 21:42

Ik gebruik ondertussen al iets meer als een jaar IMAP met Thunderbird en er is nog niets mee misgegaan. Supersnel is het wel niet als je een groot bestand opstuurt, omdat dat dan ook in de "Sent items" op de server geplaatst moet worden (wat logisch is).

Het zou een bug kunnen zijn, maar kan ook simpel een opeenvolging van problemen zijn waar Thunderbird niet echt iets aan kan veranderen...

pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 Februari 2006, 16:46

nieuwe versie

Berichtdoor pbierman » 6 Februari 2006, 0:27

Dat je al meer dan een jaar thunderbird gebruikt, oke.
Maar het gaat om de laatste versie 1.5 NL als je goed leest, .

Ikzelf gebruik nooit anders ( al jarenlang ) imap en weet waar ik over praat.
Ik wil alleen waarschuwen dat er een bug in deze versie zit!!

pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 Februari 2006, 16:46

en verder

Berichtdoor pbierman » 6 Februari 2006, 0:30

Alle email verdwijnt van de server! Op de lokale schijf staat geen mail bij imap!

De mappen blijven mooi weergegeven, maar der staat geen mailtje meer in.
Als het gebeurt, ben je alle mail kwijt.

En er zit op onze server geen fouten in de imapserver.

Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3831
Lid geworden op: 15 Oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België

Re: nieuwe versie

Berichtdoor ByteWarrior » 6 Februari 2006, 11:46

pbierman schreef:Dat je al meer dan een jaar thunderbird gebruikt, oke.
Maar het gaat om de laatste versie 1.5 NL als je goed leest.

Ja, ik gebruik ook de 1.5 versie (en zelfs al de 1.5 bèta).

Alle email verdwijnt van de server! Op de lokale schijf staat geen mail bij imap!

Check je accountinstellingen dan eens. Lijkt me maar raar dat alle mails zomaar verwijderd zouden worden van de server.

Heb je wel zeker TB ingesteld op IMAP en niet op POP?

pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 Februari 2006, 16:46

imappen

Berichtdoor pbierman » 6 Februari 2006, 11:57

Ja, imap. en niet op pop!!
Ik weet echt wel wat ik doe hoor, alles staat prima ingesteld.

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen

Berichtdoor adri » 6 Februari 2006, 13:44

Op Bugzilla is er eigenlijk niets te vinden wat op jouw klacht lijkt.
Als je zeker bent dat het een bug is (en dat het niet aan externe factoren ligt) , zou je hem daar moeten posten. Hij krijgt dan zonder twijfel de 'critical'-status.

draaideur
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 Februari 2006, 9:40
Locatie: tilburg

'lege'mail

Berichtdoor draaideur » 24 Februari 2006, 12:08

Ik heb opgewaardeerd naar 1.5nl.

Nu komen de mailtjes blanco binnen.

Wel met de adresgegevens en onderwerp, maar verder niets.

Wie een oplossing weet, graag !

Als ik Thb eraf haal kan ik de in-map nog ergens 'parkeren', zodat ik bij evt. opnieuw installeren de oude mails nog terug kan vinden?

Bedankt voor de evt. reactie.

janjvo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 Juni 2006, 10:06

samenvattingsbestand maken

Berichtdoor janjvo » 22 Juni 2006, 10:39

Ik ben ook mijn mail kwijt. althans zo lijkt het. bij het opstarten moet er een samenvattingsbestand van de inbox gemaakt worden, en je ziet geen mail. Vervolgens worden er 28 mails binnengehaald, maar je ziet geen berichtregels. na nogmaals een samenvattingsbestand te hebben gemaakt zijn er wel berichtregels te zien, maar als je de mail wilt lezenheeft het geen inhoud. opnieuw opstarten heeft geen zin, want het hele verhaal begint dan weer van voren af aan. gebruikte versie 1.5.0.4 (20060516) iemand een idee om dit op te lossen

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen

Berichtdoor adri » 22 Juni 2006, 11:57

Heb je al eens gecomprimeerd?

Als dat niets helpt, verwijder dan de .msf-bestanden eens (zoals ook aangegeven op bovengenoemde pagina).

Succes.

janjvo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 Juni 2006, 10:06

verdwenen mail

Berichtdoor janjvo » 22 Juni 2006, 13:40

ik heb inmiddels gedowngrade naar de engelse versie en heb nu mijn mail weer terug, en kan ze ook lezen. Ik denk dan ook dat het in de ned versie zit, want de ned versie heb ik niet verwijderd, maar gewoon de eng versie eroverheen gedraaid en na opnieuw opstarten was het probleem opgelost.

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11531
Lid geworden op: 5 Maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen

Berichtdoor adri » 22 Juni 2006, 14:21

Vreemd...
Ik zou dit toch zeker melden bij Bugzilla, je bent blijkbaar de enige niet en zo te zien alleen bij de NL-versie.


Terug naar “Tips voor Thunderbird”