Mails kwijt - herstellen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
FLAMINGO
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Mails kwijt - herstellen

Berichtdoor FLAMINGO » 8 November 2017, 11:10

Besten,

Ik heb gemerkt dat door ??????????? ik vele mails kwijt ben, want de laatste ontvangen dateren van begin september !!!
Ik kan in het systeem nu TERUGGAAN naar vorige data om de mails van daar af te herstellen.

Maar.... ben ik dan niet mijn HUIDIGE mails kwijt die de laatste dagen en weken zijn binnengekomen ?

Flamingo :shock: :(

Pettic

Re: Mails kwijt - herstellen

Berichtdoor Pettic » 8 November 2017, 14:09

Ten eerste is het van belang te weten of het om IMAP (berichten op afstand) of POP3 (berichten op je pc) gaat.
In het eerste geval is geen herstel mogelijk, maar misschien heb je een synchronisatieprobleem.

Vervolgens is het niet zeker dat door je systeem (Windows?) te herstellen ook je berichten terug komen, zeer waarschijnlijk niet.

Als je een eerdere kopie hebt gemaakt van Thunderbird en je zet die terug dan ben je er zeker van dat alles na begin september is verdwenen, e-mails, adressen en dergelijke. Gaat het inderdaad om een oude TB-kopie dan kun je de laatste berichten eerst exporteren (exporteren als en naderhand weer importeren.
Het exporteren gaat het snelst als je de extensie ImportExportTools installeert in TB. Je selecteert een map en via menu Extra> Importeren/Exporteren of met de rechter muisknop op de map maak je je keuze, bijvoorbeeld exporteren in EML-opmaak.

Het importeren gaat in omgekeerde volgorde.
Als laatste kun je een nieuw profiel aanmaken en daar het oude in terugzetten. Zie http://kb.mozillazine.org/Combining_two_profiles hoe je 2 profielen kunt combineren.

In elk geval, zorg ervoor dat je weet wat je doet en niets kwijt raakt. Maak kopieën .
Windows (64); Firefox; Thunderbird

FLAMINGO

Berichtdoor FLAMINGO » 10 November 2017, 17:03

Beste Pettic,

Dit weekend ga ik dit eens allemaal uitproberen.

Ik werk met POP3.

Maar ik heb de volgende vragen :
1. Uw melding : "menu Extra> Importeren/Exporteren " = dit staat niet in mijn "Extra" ?
2. Uw melding : "extensie ImportExportTools installeert in TB" = Hoe te doen ?
3. Uw melding : "Zie http://kb.mozillazine.org/Combining_two_profiles" = bestaat dit niet in het Nederlands, want mijn Engels is niet zo goed ? En dit is voor "Seamonkey" = is dit hetzelfde voor TB ?

Flamingo :shock:

Pettic

Berichtdoor Pettic » 10 November 2017, 19:49

1. Die optie krijg je pas na het installeren van de extensie.
2. In TB open je menu Extra> Add-ons en kies je vervolgens [Extensies]. In het zoekvak rechts bovenin voer je ImportExportTools in, en als gevonden dan ernaast [Toevoegen aan Thunderbird]. Na de herstart van TB is die extensie beschikbaar.
3. Is helaas alleen in het Engels. Wat voor Seamonkey geldt is ook voor TB. Seamonkey is een soort combinatie van Firefox en Thunderbird.
Mijn advies is om een nieuw profiel te maken, kijk hier maar eens (lees alles goed door, het kan best wel wat ingewikkeld zijn): https://www.mozbrowser.nl/wiki/index.ph ... =Profielen en in het nieuwe profiel de gewenste berichten te exporteren (zie: profielbeheerder), daarna TB starten met het oude profiel en die berichten weer te importeren.

Ik hoop dat het niet al te ingewikkeld is.

Fritzy
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Berichtdoor Fritzy » 14 November 2017, 20:18

Beste Pettic en Flamingo,

Een importExportTool leek me wel aardig daarom heb ik de extensie gezocht zoals beschreven, tot mijn verbazing werd er niets gevonden, maar wel iets als ik zocht met 'import' maar die add-on zocht ik niet.

Onder 'Alle add-ons' stond ImportExportTool wel, alleen met een waarschuwing dat je voorzichtig moet zijn met het installeren van oude versies, er staat een toets bij om toch te installeren, zojuist de volgende tekst hierover gevonden na een andere benadering van de add-on -lijst: "Houd er rekening mee dat deze add-on verouderde technologie gebruikt, die de add-on toegang tot alle browserfuncties geeft zonder om uw toestemming te vragen.", dit is denk ik de FireFox versie.

Ik snap nu ook waarom het zo moeilijk is deze add-on te vinden (denk ik) want die moet je liever niet installeren!
Jammer, want ik had graag willen exporteren en in mijn menu <Extra staat alleen Importeren.

Succes verder, Fritzy.

Pettic

Berichtdoor Pettic » 14 November 2017, 21:18

Beste Fritzy, installeer die extensie nu gewoon, hij werkt goed. Volg verder de eerder gegeven instructies. Ik gebruik de extensie al jaren.
De laatste versie (3.2.5) van de maker kan als alternatief ook hier verkregen worden: https://freeshell.de/~kaosmos/importexporttools-en.html, zie onder aan de pagina aldaar.
Na de download installeer je dan hem in TB via het tandwieltje in het extensiescherm (add-on beheerder): ' add-on installeren via bestand'.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”