Verzonden email niet in map verzonden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Rumble06
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36 Edge/15.15063

Verzonden email niet in map verzonden

Berichtdoor Rumble06 » 10 Juli 2017, 11:11

Als ik een email verstuur, wordt deze email niet geplaatst in de map verzonden.
Het blijkt, dat de email wel ontvangen wordt. Maar het is zo door mij niet te controleren of het goed gegaan is.
Thunderbird geeft de volgende foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map verzonden. Opnieuw proberen? en dan OK.
Het werkt alleen niet.
Wat kan er fout zijn? Mijn provider is Ziggo.
b.v.d Rumble

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

Re: Verzonden email niet in map verzonden

Berichtdoor Torzan » 10 Juli 2017, 13:27

- Is er nog wel genoeg schijfruimte op je (vermoedelijke) C-schijf om de volledige grootte (!) van de map Verzonden te kunnen kopiëren? (De map kan bijvoorbeeld naar 5GB zijn gegroeid, terwijl er nog maar maar 3GB op de schijf vrij is)
- Heb je al eens gearchiveerd in Thunderbird? En wat als je grote eerder verzonden berichten verwijdert of naar een andere map verplaatst? (Let er op dat dit even kan duren i.v.m. synchronisatie met de server.)
- Staan de instellingen voor kopieën van verzonden berichten (nog) goed, zowel in Extra > Accountinstellingen > <accountnaam> > Kopieën & mappen als onder eventuele identiteiten ervan in Extra > Accountinstellingen > <accountnaam> > Identiteiten beheren > <identiteit> > Kopieën & mappen (deze hebben voorrang) ?
Het is belangrijk dat je (aangenomen dat je IMAP gebruikt) expliciet in TB aangeeft dat er een kopie van een verzonden bericht lokaal door Thunderbird moet worden gemaakt (zo lees ik bij Ziggo), of juist niet, als de SMTP-server van Ziggo dat al zou doen (zoals die van Gmail), waarna die kopie van de server weer met de lokale map Verzonden wordt gesynchroniseerd. In beide gevallen kan de fout optreden, maar het scenario en dus de reden van de fout kan iets anders zijn.

Als je zeker weet dat dit alles goed staat en het probleem bijvoorbeeld onlangs na een update van Thunderbird is ontstaan, zie dan deze en/of deze bug.

Zie ook deze, deze, deze, deze, deze en deze pagina.

Rumble06
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36 Edge/15.15063

Re: Verzonden email niet in map verzonden

Berichtdoor Rumble06 » 11 Juli 2017, 12:56

Hallo Torzan,
Ik heb voldoende schijfruimte n.l. 471 GB.
Vervolgens heb ik gearchiveerd en gesynchroniseerd. Dat laatste heeft vermoedelijk gewerkt. Want ik zie de verstuurde emails nu in de map verzonden. Heb dit gecontroleerd, door naar een yahoo-adres een email te sturen. Moet het nog controleren door een nieuw email bericht te versturen. Maar ik neem aan, dat het nu werkt.
Bedankt voor de snelle reactie en de goede tip.
vr.gr. Rumble

Terug naar “Mozilla Thunderbird”