Account niet meer zichtbaar,

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
wajang
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

Account niet meer zichtbaar,

Berichtdoor wajang » 14 Juni 2017, 12:31

Als ik Thunderbird opstart in Windows 10 is mijn account niet meer zichtbaar. Eerst wordt er gevraagd of ik een nieuw email adres wil, en na dit gecanceld te hebben moet ik een nieuw account aanmaken. Cancel dit ook en kan dan verder weinig. Hoe krijg ik mijn account weer terug?

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Re: Account niet meer zichtbaar,

Berichtdoor Torzan » 14 Juni 2017, 13:34

Als je (een recente versie van?) CCleaner gebruikt, stel dit dan in dat het niets met de bestanden van je Thunderbird-profiel doet, schakel het uit, of werk het bij naar de meest recente versie, want dat schijnt je hele profiel of in elk geval het bestand prefs.js te wissen en kan het verklaren. Probeer dat dus in orde te maken, controleer of je profielmap nog bestaat (te vinden via Help > Probleemoplossingsinformatie) en zoek een back-up van dat bestand, als dat het enige ontbrekende is. Je profielmap kun je ook volgens deze instructies vinden, mocht dat niet via het menu Help lukken omdat dit steeds naar een nieuw aangemaakte profielmap kijkt i.p.v. de die van het bestaande profiel. Wellicht dat de update van CCleaner er al voor zorgt dat dit bestand wordt teruggezet.

Zie ook deze supportvraag en de daar genoemde link naar mozillaZine. Dit en dit zijn soortgelijke supportvragen. Deze bug is ervoor aangemaakt en als 'invalid' gemarkeerd.

Als dit helpt, is dit wederom een aanwijzing dat je CCleaner het beste zo kunt instellen dat het niets met Thunderbird- of Firefox-bestanden doet.

W Postelmans
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Berichtdoor W Postelmans » 14 Juni 2017, 13:39

Zou het kunnen dat je onbedoeld start met een nieuw profiel? Je kan misschien Thunderbird proberen te starten met je oude profiel (zie https://support.mozilla.org/en-US/kb/us ... e-profiles). En/of misschien kan je het aantal bestaande profielen eens nakijken in de "local" en "roaming" mappen?

wajang
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

Berichtdoor wajang » 14 Juni 2017, 14:03

CCleaner gebruik ik altijd en update dit regelmatig. Nu de laatste er weer opgezet. Ik ga met jullie antwoorden aan de slag.

W Postelmans
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Berichtdoor W Postelmans » 15 Juni 2017, 9:00

Ter informatie: ik gebruik soms ook (al jaren, van in het XP tijdperk) Ccleaner, telkens upgedated naar de meest recente versie, met alle vakjes in het hoofdstuk Thunderbird (= soorten bestanden die ik wens te "cleanen") aangevogeld behalve "Saved Passwords". Ik heb nog nooit gemerkt dat Ccleaner iets "weggepoetst" had dat eigenlijk niet weggepoetst mocht worden of een andere soort fout veroorzaakte (wat wel eens het geval was met andere gelijkaardige "poetsprogramma's"). Volgens mijn ervaringen is Ccleaner niet de meest agressieve "poetser", maar wel zeer betrouwbaar.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”