kan maar 1 van de 3 Postvak In openen, en meer

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
jimk
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

kan maar 1 van de 3 Postvak In openen, en meer

Berichtdoor jimk » 24 Mei 2017, 8:18

Goedemorgen,

Na her-installatie van Thunderbird, kan ik maar 1 van de 3 aangemaakte Postvak In mappen openen. Kan dan de mails daar lezen en bewerken en beantwoorden, maar probeer ik dan naar een van de 2 andere Postvak In mappen te gaan, dan gebeurt er niets. Hij blijft op het eerder geopende mailbericht staan. Ook kan ik dan niet meer iets doen met die geopende mail of een andere mail kiezen in de eerst gekozen Postvak In.

Wie helpt me uit de brand?

Bvd, mvg, Jan

PS: heb Windows 7

W Postelmans
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Re: kan maar 1 van de 3 Postvak In openen, en meer

Berichtdoor W Postelmans » 24 Mei 2017, 10:26

Het lijkt mij "raar" dat je in "Postvak In" blijkbaar meerdere ondermappen gebruikt. Voor zover ik weet is dat technisch inderdaad mogelijk, maar het lijkt mij dat zulk gebruik waarschijnlijk nooit de bedoeling is geweest van de ontwikkelaars.

Waarvoor gebruik je die "ondermappen"? En als je een bericht in je Postvak In ontvangt, in welke van die drie ondermappen komt het dan te staan? Is het misschien niet handiger om ondermappen aan te maken onder "Lokale Mappen" en je binnengekomen berichten daarnaartoe te verplaatsen, dit volgens je eigen criteria? indien nodig kan je vanuit ondermappen van "Lokale Mappen" rechtstreeks je antwoorden sturen. Als "afzender" wordt dan de naam van je TB account ingevuld. Je kan dit "uitproberen" door bijvoorbeeld berichten aan jezelf te sturen en bij aankomst te kijken wat er in "Afzender" staat.

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Berichtdoor Torzan » 24 Mei 2017, 10:46

- Wat is er met je profiel gebeurd? Heb je dat gewoon behouden (dus niet gekozen voor bestanden verwijderen bij de-installeren, als daarom al werd gevraagd), en heb je er een back-up van gemaakt? En gebruik je na opnieuw installeren hetzelfde profiel op dezelfde locatie, of is het nieuw of verplaatst?
- Heb je de nieuwe installatie op dezelfde locatie uitgevoerd? En heb je de officiële manier gekozen, dus netjes de-installeren via het Configuratiescherm en daarna het nieuwe installatieprogramma uitgevoerd?
- Welke versie van TB gebruik je nu, en welke eerder?
- Wat zie je in de Activiteitenbeheerder?
- Wat zie je in de (Ontwikkelaarshulpmiddelen > ) Foutconsole?

Je kunt ook Thunderbird sluiten en alle gevonden .msf-bestanden in submappen van je profiel verwijderen, of eerst voor 'Map repareren' kiezen via (rechtsklik > ) Eigenschappen van een e-mailmap die problemen geeft. Met submappen in een Postvak IN van TB heb je denk ik niets te maken; dat kan geen kwaad, en als het eerder heeft gewerkt, moet dat nu ook kunnen werken, onder de voorwaarde dat bepaalde locaties hetzelfde zijn. Probeer bij het probleem zelf te blijven en dat te onderzoeken en geen nieuwe variabelen te introduceren.

jimk

Berichtdoor jimk » 24 Mei 2017, 11:59

Dank voor jullie antwoorden.
Ik gebruik de 3 postvakken voor 3 verschillende activiteiten (verenigingen). Doe dat met 3 emailadressen (2 aliassen). Werkte altijd prima.

jimk

Berichtdoor jimk » 24 Mei 2017, 12:00

De aliassen staan nog goed in de instellingen.

jimk

Berichtdoor jimk » 24 Mei 2017, 12:21

Aanvulling; mail komt ook nog gewoon goed binnen - dwz de mail geadresseerd aan een van de aliassen komt in de juiste Postvak In map terecht. Alleen daarna de beschreven blokkades. Ik ben zo direct voor zaken weg. Ben pas vanavond weer in staat om te reageren.

Torzan

Berichtdoor Torzan » 24 Mei 2017, 12:40

Vergeten te vermelden: controleer (eigenlijk altijd) als eerste wat TB in zijn Veilige modus doet, oftewel door Shift even ingedrukt te houden tijdens het opstarten, of 'Herstarten met uitgeschakelde add-ons' te kiezen via het menu Help, en 'Doorgaan in veilige modus' te kiezen.

Hou er verder s.v.p. rekening mee dat als er geen antwoorden op gestelde vragen worden gegeven, wij (of in elk geval ik) je niet kunnen helpen.

W Postelmans
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Berichtdoor W Postelmans » 26 Mei 2017, 9:19

Ik begrijp dat je 3 aliasen (eigenlijk 1 accountnaam en 2 aliasen van die accountnaam) hebt en dat je 1 ondermap per naam (account naam of alias) gedefinieerd hebt in de INBOX van dat account. Daarmee is het de bedoeling om de inkomende mails per alias in "hun" eigen ondermap van de INBOX te laten aankomen. Ik wist niet dat dat mogelijk is (of zou moeten zijn). Ik ga dat eens uitproberen, en als ik tijdens het testen een oplossing vindt, zal ik je als antwoord op dit bericht die oplossing mededelen.

jimk

Berichtdoor jimk » 6 Juni 2017, 11:10

Beste Torzan,
In Veilige modus (via Herstart met uitgeschakelde add-ons) werken de 3 mailboxen goed. Wat is hier aan de hand?
Was overigens een tijdje afwezig. Vandaar wat vertraagde reactie op jouw tips.
Groet, jimk

Torzan

Berichtdoor Torzan » 6 Juni 2017, 15:05

Nou, dat lijkt me dan duidelijk. :) Kennelijk gebruik je een add-on (=externe software) die de boel verstoort doordat hij niet (meer) compatibel is met TB, ondanks dat er misschien geen melding over verschijnt. De Veilige modus is bedoeld om dit vast te stellen, en dat heb je gedaan. Je kunt TB daarna weer in de normale modus starten en dan de add-ons een voor een handmatig uitschakelen (of allemaal uitschakelen en juist een voor een inschakelen), en TB eventueel telkens herstarten als dat wordt aangegeven. Zodra de boosdoener is uitgeschakeld, zou het probleem ook moeten wegblijven.

Hou er rekening mee dat andere thema's dan het standaardthema hier ook onder vallen. Thema's vind je onder Vormgeving in het tabblad Add-onbeheerder, onder Extensies.

Zie ook dit supportartikel.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”