Windows Live Mail overzetten naar Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Appelmoes
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20100101 Firefox/11.0

Windows Live Mail overzetten naar Thunderbird

Berichtdoor Appelmoes » 12 April 2012, 15:04

Na jaren gebruik gemaakt te hebben van de mailfuncties die bij het Windows-pakket zaten (of later Live Mail wat niet bij Win7 zat), ben ik toch van plan om te gaan werken met Thunderbird.

Aangezien ik het altijd prettig heb gevonden om 1 a 2 keer per jaar mijn computer helemaal schoon te maken en alles te verwijderen (na eerst te backuppen wat ik wel wou bewaren). Echter, met de invoering van Live Mail is dit backuppen en terugzetten van emails en emailaccounts een drama (in mijn ogen althans). Ook de zoek/sorteerfuncties in Live Mail voldoen niet aan mijn verwachtingen en ik heb begrepen dat dit in Thunderbird vele malen beter is.

Dus na wat verdiepen en leeswerk ben ik begonnen met Thunderbird (met Live Mail nog steeds werkend als 'zekerheidje'). Nu is het zo dat ik een stuk of 5 verschillende mailadressen heb. Een paar Gmail-adressen maar ook een paar adressen van mijn eigen domein. Ik wil graag alle huidige emails, emailaccounts en mappenstructuren welke ik in Gmail heb, precies zo overzetten naar Thunderbird.

Ik ben begonnen met een Gmail-account. Ik heb in Thunderbird het emailadres aangemaakt en als ik dan op dat emailadres ga staan en via de rechtermuisknop kies voor "Importeren/exporteren", daarna : "Alle EML-bestanden uit een map importeren", daarna: "ook uit submappen" en ik kies dan voor het emailaccount wat ik wil importeren werkt dat 100%...............Echter..als ik daarna Thunderbird afsluit en direct weer opstart is de INBOX van het zojuist geimporteerde account verdwenen. "Deleted items", "Junk E-mail" en "Sent Items" staan nog wel onder het account, maar de INBOX staat er niet meer tussen.

Doe ik iets verkeerd?

adri
Moderator
Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:11.0) Gecko/20100101 Firefox/11.0

Re: Windows Live Mail overzetten naar Thunderbird

Berichtdoor adri » 16 April 2012, 23:00

En via Extra --> Importeren?
Afbeelding

simondesuza
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.101 Safari/537.36

Re: Windows Live Mail overzetten naar Thunderbird

Berichtdoor simondesuza » 21 Augustus 2017, 6:40

Open Thunderbird
Vergroot de mappen onder het gewenste profiel (Inbox, Concepten, Verzonden items, enz.)
Open in Windows Verkenner de map op uw harde schijf met de gewenste EML-bestanden importeren.
Rangschik zowel Thunderbird als de EML-map zodat beide op uw scherm zichtbaar zijn.
Selecteer de EML-bestanden die u wilt converteren door de CTRL-toets ingedrukt te houden en één keer te klikken Op elk EML-bestand (of een andere methode van uw keuze).
Laat de Ctrl-toets los.
Rechts sleept u een van de EML-bestanden uit de map EML en laat deze op een an de Mappen in je profiel in Thunderbird.

Handmatig proces is geen makkelijke taak voor niet-technische personen en heeft een of ander nadeel, zoals niet in staat om grote EML-bestanden te converteren, mogelijke gegevensverlies enz. Als u een niet-technische persoon bent, dan kunt u met externe oplossing gaan, dwz Windows live mail naar Thunderbird Konwerter die de mogelijkheid heeft om EML-bestanden om te zetten naar MBOX-formaat voor Thunderbird.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”