|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
55marathon
|
Berichttitel: Adresboek ordenen Geplaatst: 29 juli 2010, 22:08 |
|
Geregistreerd: 14 februari 2006, 17:24 Berichten: 194 Woonplaats: Hattem
|
|
Ik heb een vraag over hoe ik het adresboek makkelijker kan ordenen. Ik de loop van de tijd sluipen er best veel ongewenste en niet nodige mail adressen in het adresboek.
Ook blijf ik het ronduit irritant vinden dat Mozilla vond dat het handig is dat er 2 niet verwijderbare adresboeken moeten bestaan: verzamelde en persoonlijke. Waarom niet zelf kiezen?
Is er een mogelijkheid om beide boeken samen te voegen, zonder dat alles dubbel er in komt te staan? En kan dat ik een extern programma bv Excel, waar je alles even kan nalopen en verwijderen en toevoegen waar nodig? Nu gaat dat per kaart, das omslachtig...
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!!!
_________________ Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...
|
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8
|
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Millman
|
Berichttitel: Re: Adresboek ordenen Geplaatst: 29 juli 2010, 22:14 |
|
Geregistreerd: 3 augustus 2006, 20:21 Berichten: 284 Woonplaats: Zaandam
|
Volgens mij is daar een extensie voor. Ik gebruik hem zelf niet maar je moet maar ff kijken. https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/53145/
_________________ ThunderFox- en FireBird-gebruiker!
|
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 ( .NET CLR 3.5.30729)
|
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pettic
|
Berichttitel: Re: Adresboek ordenen Geplaatst: 30 juli 2010, 22:22 |
|
Geregistreerd: 28 november 2004, 12:45 Berichten: 2405 Woonplaats: Rotterdam
|
|
Als eerste kun je gewoon alle adressen uit 'Verzamelde adressen' slepen naar 'Persoonlijk adresboek'. Vervolgens open je menu Extra > Opties > Opstellen > Adressering. Je hebt de keuze om e-mailadressen van uitgaande berichten helemaal niet op te slaan, of ze in een ander adresboek te bewaren. Zelf heb ik dit gewoon uit staan. Als je een adres wilt toevoegen volstaat het om het witte sterretje naast het e-mailadres in een ontvangen bericht aan te klikken. Het wordt dan geel ten teken dat het is opgeslagen (in Verzamelde adressen). Klik je er nog een keer op, dan kun je de eigenschappen direct veranderen.
_________________ Vista 64; Firefox 3; Thunderbird 3
|
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Ant.com Toolbar 2.0.1 Firefox/3.6.8
|
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
novaflash
|
Berichttitel: Re: Adresboek ordenen Geplaatst: 30 juli 2010, 23:44 |
|
|
|
Het is natuurlijk helemaal aan je eigen voorkeuren in te stellen maar ik begrijp de logica achter deze situatie wel - persoonlijk adresboek voor dingen die je zelf ingevuld hebt en bijhoudt, en verzamelde adressen voor alle adressen die je ooit gebruikt hebt, in een reply of whatever. Dat is handig als je nog een keer iemand te pakken wil krijgen. Je kunt zelf nog extra adresboeken aanmaken (denk aan - zakelijke contacten, familie, vrienden, nerds, etc..)
|
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.9 (KHTML, like Gecko) Iron/4.0.280.0 Chrome/4.0.280.0 Safari/532.9
|
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|