Uiterlijk na uploaden

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Heleenvr

Uiterlijk na uploaden

Berichtdoor Heleenvr » 20 December 2006, 22:57

Ik heb mijn website gebouwd in NVU en hem daarna geüpload via SmartFTP (ging niet met NVU). In NVU stond mijn tabel keurig in het midden van de pagina, maar nu de pagina live is, staat de tabel helemaal tegen de linkerkant (in IE, in FF is het wel goed). Weet iemand hoe dat kan..?

En sommige afbeeldingen worden in FF niet weergegeven.., maar dat terzijde.

www.hvrschrijfwijzen.nl

Frederik
Moderator

Berichtdoor Frederik » 30 December 2006, 22:31

Als je je vraag onder het derde forum onderdeel had geplaatst (en daar hoort het ook) was je vraag waarschijnlijk veel eerder beantwoord.

Hoe dan ook, zo op het eerste gezicht zie ik niet wat er mis is met je website en ik mis ook nergens een afbeelding. Althans ik zie nergens dat er een afbeelding zou moeten staan die er niet is.

Ik heb je webpagina's opgeslagen en in Nvu bekeken en ik denk dat je het menu bedoelt ? Onder de tabel eigenstappen staat voor tabeluitlijning 'links' ingevuld en niet gecentreerd. Overigens maakt dat voor mij nog niet eens zoveel uit, omdat het er,wat mij betreft, allemaal keurig uitziet.

nirwana
Beheerder

Berichtdoor nirwana » 30 December 2006, 23:19

Volgens mij krijg ook ik alle afbeeldingen mee (Firefox 2.0 onder Linux). Alles ziet er netjes verzorgd uit. De enige opmerking die ik heb betreft het logo. Dat is als JPG opgeslagen en dat is jammer (aangezien het egale kleuren zijn). Hetzelfde geldt voor de Home-afbeelding linksonder, maar dat zal komen omdat die waarschijnlijk uit het logo voortkomt. Die afbeeldingen kun je beter als PNG (met geïndexeerd kleurpalet) of GIF opslaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

Heleenvr

Berichtdoor Heleenvr » 31 December 2006, 14:09

Ik was er inmiddels al zelf achter gekomen hoe het zat.. thanx!

Terug naar “Nvu/Kompozer/Bluegriffon”